fredag 4 november 2011

blev ju inte som jag tänkt..

Hittade en bok på loppis häromdagen för ynka 1 euro. i topskick då också, knappt så någon hade öppnat den verkade det som.
Rosendals trädgårdscafé heter boken och den e helt SUVERÄN! Totalt fullproppad med salivökande recept efter recept och bilder som får en att önska att man kunde sitta på det cafét vareviga sommardag. Nu e det ju inte sommar längre och jag är t.om. bosatt i fel land för att kunna sitta på just det cafét.


Anyway, jag bestämde mig i morse för att testa göra småkakor med Rasmus idag eftersom han hade en ledig dag från dagmamman och en mor som inte kan sitta på golvet och leka för tillfället (slipper ju fan inte upp tillbaka, underbara graviditet, blä!)
Sagt och gjort, vi skred till verket och allt såg så bra ut ända tills kakorna kom ur ugnen..funderade en stund och tänkte att kanske de stelnar bara de svalnar..ha! Kastade in dem igen en sväng efter att ha konstaterat att de nog inte alls ville stelna nått..men de blev som inte så bra ändå. Lite bättre blev dom men inte som jag hade tänkt mig och absolut inte som de ska vara.
Men denhär gången ska jag inte ge upp med de små rackarna! Jag SKA ha småkakor i min fina blommiga burk och de SKA vara krispiga och goda.

Men ni får ingen bild av bedrövelsen från idag. i morgon ska vi däremot testa at göra nya (och ha dem länge i ugnen i streck) samt testa en hel massa andra småkakor också. så förbannades svårt kan det ju faktist inte vara att få några små fjuttiga kakor att bli som det är tänkt att de ska vara..eller'?

***

Och vet ni, jag måste dricka grapejuice och äta en hel jävla massa grape dagligen nu. Gaaah! jag avskyr ju grape, äckliga jäkla skitfrukt som låtsas ha så förbannades bra verkan på vattenansamling i kroppen.. ooh ljuva välsignade graviditet nu igen. kan som inte bara ungen ploppa ut nu så man slipper oroa sig för havandeskapsförgiftningar och annat skit.. nåväl, 12 dagar kvar till beräknat datum så man får väl lov att hålla ut några dagar till då..puh!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar