lördag 9 mars 2013

Julli

Farväl är aldrig lätt.
Att ta farväl av en ung vän är aldrig lätt.

Tårarna bränner bakom ögonen men jag vågar inte släppa dem fria.


Timo e sur över att han inte får åka till krogen ikväll.
Får?
Så hade han förkörsrätt till det också.
Inte en tanke på att någon annan kanske också skulle behöva lufta tankarna.
Jag tänkte inte ens fråga nåt sånt för jag anser att rättvisan ligger mera i att båda är hemma än art en ska hålla uppe humöret ensam medan den andra får ventilera allt med vännerna.
Men de e väl bara jag som är tråkig, envis och egoistisk nu igen.

Kanske de kommer att rinna ännu ikväll, tårarna.
Ont gör det. Så förbannades ont i hela mig.

Älskade Julli, du kommer alltid att ha en speciell plats i mitt hjärta 💜
Vila i frid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar