fredag 14 oktober 2011

ERGObaby

Funderar förstås mycket på vad vi borde skaffa åt lilla knodden. Vi hade en bärsjal åt Rasmus och bara vi skulle varit lite aktivare i användningen (och lärt oss knyta den rätt) skulle vi haft mera användning av den. Den e kvar, omfärgad dock för att attrahera oss lite mera till användning.

Men denna gång vill jag verkligen ha en bärsele också. Vi har också en babybjörn men de är verkligen inte ergonomiska och destu mera jag tänker på det destu mera övertygad blir jag att vi inte borde använda den utan istället köpa en ERGObaby bärsele. 
Har kollat in lite sidor där det säljs ERGObaby ikväll men tar tacksamt emot tips på secondhanda ERGObaby också eftersom dessa är way out of vår prisklass. 
Om någon däremot får för sig att de måste köpa present till babyn när den väl är här och kan tänka sig att slå sig ihop med andra får ni mer än gärna köpa en ERGObaby bärsele! ;) 

Dessa gillade jag, svart förstås, alla andra färger tröttnar man lätt på och jaa..den blommiga är faktist hur snygg som helst!









Den sista delen är en Infant inlägg till små små bebisar, den passar åtminstone med den svarta bredvid och troligen också med de andra..

Lady Dahmer har skrivit ett inlägg om just babybjörn vs ergobaby där det kommer väl fram orsaker till varför det borde vara självklart att välja ego istället bb. Läste något liknande när jag väntade Rasmus och därför köpte vi bärsjalen till honom. Men i något svagt ögonblick i somras köpte vi bb och jag kan verkligen inte påstå att det var genomtänkt.

Mera info:
försäljningsställen i Finland ; http://www.ergobabycarrier.com/retailers.bak/europe
ERGObaby: http://www.ergobabycarrier.com/


Edit:


Efter att bara ha kollat runt liiite till de senaste timmarna så stötte jag snabbt på detta också; 
"Uusi Manduca on monipuolisin kantoreppu ikinä. Huima kysyntä Keski-Euroopassa on ylittänyt kaikki odotukset ja ruotsalaisella Sjalbarn-nettifoorumilla Manducaa on kuvattu sanoilla: "En käsitä miten ikinä pärjäsimme ilman sitä!". Manduca tarjoaa erinomaisen ergonomian sekä lapselle että vanhemmalle, tinkimättömän turvallisuuden ja teknisen edistyksellisyyden. Poikkeuksellisen monipuoliset säädöt takaavat kantonautinnon."

från; Babyidea.fi

Så nu ska här funderas, jämnföras och funderas ännu mera!

3 kommentarer:

  1. Både Ergobaby och Manduca får man relativt billigt på Huuto! Manducan känner jag flera som har och är nöjda med så jag har nästan bestämt mig för att försöka buda hem en sån till oss tills lillbaby tittar ut. :)

    SvaraRadera
  2. ja kollade lite på huuto och ergobaby var flera gånger billigare än manduca, MEN, jag fick en liten hint av att manducan skulle vara mycket bättre. Dock är ju dessa inte riktigt jämnförbara med bärsjalar ändå..ska nog investera i en eller två till sjalar också och LÄRA MIG knyta dem ordentligt denna gång så jag kanske t.om. tycker de e bekväma ;)

    SvaraRadera
  3. Ja, manducan lär ju nog vara bra och de som jag petat på och lite så där snabbt testat har ju nog också känts bra, men är också sugen på en bärsjal. Har inte alls testat det förr men har läst på ganska mycket nu och tänkte börja med att investera i en trikåsjal (verkar ju vara en bra nybörjarsjal när babyn är mini) och sen se hur det utvecklar sig. Det är nu bara det där att lära sig knyta också som jag tror är största problemet... :)

    SvaraRadera