måndag 12 september 2011

En såndär lista


Hittade en lista hos therese


Vad är den äckligaste mat du vet?Jag har min lilla lista över icke-ätbar-föda. på den ligger i icke kronologisk ordning dessa, alla lika oätliga enligt mig;
  • lingon, allt som har med lingon faktist med ett litet undanta; mammas lingonkaka, den älskar jag av någon konstig anledning.
  • Fil, naturell yoghurt, piimä (surmjölk).
  • Tranbär i alla dess skepnader.
  • romrussinglass.
Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)Ojdå, jobbet får vi stryka här eftersom jag aldrig haft ett jobb, bara praktikplatser och svartjobb då... 
Men jag är fortfarande väldigt stolt över mig själv när det gäller min brytning med mina missbruk. Även att jag har övervunnit många av mina svåraste fobier och idag kan vara på platser där andra människor också finns, typ affären, bio, café, skola osv.
Att jag klarade av att slutföra skolan med Rasmus under armen när han var liten bebis. Att jag har börjat våga säga nej till människor när det kör över mig och berätta att jag faktist mår jävligt dåligt av deras beteenden. Till slut att jag har klarat av att hålla mig helt rökfri under snart två fullgångna graviditeter, trots enorm abstinens och avslutande av psykmediciner och allt vad det innebär.
Vad ångrar du i livet (om något)?Ingenting. Utan mitt förflutna skulle jag inte vara den jag är idag. 
usch vad klyschigt dedär lät men så e de ju ändå.Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?Kör hårt på mina svarta preggobyxor, sen mot vintern hoppas jag på vanliga svarta byxor med avsevärt mindre storlek än förra vintern ;).
Koftor älskar jag och använder dem dagligen, ja, svarta e de flesta men jag ha faktist en orange också.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?Dyraste jag någonsin har köt är min brudklänning men den använder jag ju inte precis helatiden ;)
Annars kör jag på loppisfynd, preggobyxorna däremot e nya och dyra enligt min mening.
Har du någon oanad talang?Jag e jäkligt snabb men noggrann när det gäller potatisskalning. 
Vad gjorde du i helgen?Vi var i Övermark hos mina föräldrar. Timo pressade havtorn och tvättade massor med mattor. Jag låg mest i soffan och försökte ta det lugnt (foglossning och sammandragningar som gör att jag inte riktigt kan göra någonting alls). Rasmus och jag fiskade lite forell i dammen men blev avbrutna av en huggorm som taxvalparna hade hittat och fiskandet lämnades åt sidan för att medicinera ena valpen som blev biten. Han klarade sig nätt och jämnt och jag blev en schockupplevelse rikare. 
Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?Koka massor med äppelsaft att blanda havtornssaften med i vinter.
Plantera tulpaner och allium ute samt hyacinter till julen.
Pelkopoli på fredag (usch å tvi men det lär behövas även denna gång)
Ska också måla klart Rasmus högsäng och försöka börja sy gardiner till den och lite kuddar och sånt så det blir en så mysig säng/koja som möjligt.
Beställa en ny barnvagn.
Vad har du på dig just nu?Svarta preggobyxor och en huppari med "smash the fur industry" märke på. Stickasockorna e också på redan.
Senaste låt du lyssnade på?Sol över oss - Dia Psalma
Bästa skönhetsknep?inte min starka sida.
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?någonting mellan Curt Cobain, Jim Morrison och HC-slacker.
Vem saknar du?Vännerna som har flyttat lite väl långt bort för att vi ska kunna träffas så ofta som man skulle vilja.
Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?Att Rasmus och knodden i magen ska få leva lyckliga, länge.
Vilka tre personer inspirerar dig mest?mamma (för de mesta iaf), Hannu Sarenström & Karin Berglund.
Bästa boken nånsin?Nej, de kan jag nog inte svara på. omöjligt.
Vilka tidningar läser du?ÖT och VBL på nätet. Allt om trädgård, Deko och lite andra sporadiskt..
Vad önskar du att du var bättre på?Lära känna mina egna gränser och bli bättre på att våga berätta vad jag vill. Inte följa andras ström.
Är du religiös?Nej.
Vad är din största rädsla?Död inom familjen. De e jag livrädd för.
Vad är det elakaste någon sagt till dig?Hah, alltför mycket men jag försöker förtränga sånt på momangen. Men långsintheten hjälper inte precis till.
Vilka personer betyder mest i ditt liv?la familia och vännerna.
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Ni vet, Rasmus heter fyraåriga trollungen och knodden har vi nog både flick och pojk namnen klara, får se vad de blir då.
Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
Kunde faktist inte bry mig mindre. Har inget körkort heller. ne, jag bryr mig inte om sånt.
De tre finaste sms du fått i år?
hmm..inget jag kommer på nu såhär på rak arm. 
allt går ju enligt internet nowwadaaays..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar