torsdag 15 september 2011

tv-rum/allrum

Jag håller på att försöka få någon slags ordning på vårt tv-rum/allrum uppe på vinden. 
Det är ett drygt projekt som tar tid.
Dåliga vinklar, platsbyggda skåp på fel ställen (tar man bort dem finns ju inte orginaltapeten där och tapeten ska absolut inte bytas ut) och allmänt jobbigt att inreda eftersom där är tre dörrar + ett stort fönster. Men jag försöker iaf få det någotsånärt användbart.
Någonstans måste man börja och med våra minimiinkomster så finns det inte så många smarta dyra lösningar som fungerar för vår del. 
Men igår tog jag mig i kragen och beställde hem denna bokhylla med mamma och pappa som råkade vara i södrafinland på studiebesök och skulle via Ikea i Raisio.
Expedit bokhylla.
I den borde iaf alla våra böcker och tidningar få plats samt spel och pussel, dvd och cd kommer att förvisas till lådor/korgar för jag gillar verkligen inte deras utseende. Vinylerna däremot kan få stoltsera i all sin prakt ;)
Hoppas på lite mera ordning och reda.
Lättare att fixa de andra rummen också när vi får slänga ut alla äckliga gamla bokhyllor - ÄNTLIGEN!

***

Nu gäller det att spara pengar till nya soffor och en string-hylla till vardagsrummet ;)
Spara pengar jo, för dethär blir inte lika billigt som en ikea bokhylla..heh..



























Ungefär en sånhär!

***

Bilder från Ikea & String


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar