tisdag 6 mars 2012

finito.

Jag tror jag har bestämt mig nu.
Slut på pumpandet. Jag orkar inte längre och det räcker ändå inte till heller, om jag skulle klara två dagar till så har jag tur men jag tänker inte ens försöka.
Fyfan vad detta är ångestladdat. Som ett stort nederlag, som ett misslyckande.
Dethär är inte en bild av mig själv som jag hade. Jag ger inte upp i vanliga fall. Jag är inte sån.
Men shit, jag orkar inte kämpa längre. Det finns annat jag behöver lägga mina krafter på. Som att orka vara en bra mamma åt de barn jag har, inte bara slåss med en jävla pump.

På barnkliniken sa dom att NAN1 skulle vara det bäst alternativet.
Jag har för flera månader sedan köpt hem både NAN1 och Nutrilon Omneo1 för säkerhetsskull.
så - NAN1 it is.
En portion modersmjölk finns kvar i kylen, thats it.

Och kom inte och säg att det inte e så farligt, att man inte måste om man inte vill och att det jag inte ska ta det så hårt.
Detta är en av de saker som är känsligast. Först att inte kunna amma, fan jag trodde jag skulle gå sönder, sen detta. Den närhet jag hade med Rasmus när han var liten, den närheten har jag inte med Oliwer och det gör så fruktansvärt ont. Som om han knappt vet att jag är hans mamma. Jag är väl bara en som tvingar i honom maten ur en jävla flaska.

Och jag sörjer den avsaknaden av närhet vareviga minut. Gråter varje dag och blir överlycklig om han ens en gång per dag tållar in sitt ansikte mot min hals.

Jag hoppas verkligen att han börjar klamra sig fast runt min hals snart, att han känner sig trygg med mig och vet att jag är någon som han kan lita på.

För idag är jag bara den som tvingar i honom mat och håller fast honom när andra sticker nålar i honom.
Och det är absolut inte den jag vill att han ska se mig som.

***

Skitdag

3 kommentarer:

  1. Massor med kramar till dig <3 Den där ångesten över att sluta pumpa går över snart! Jag hade riktig ångest över det när jag slutade...men bara några dagar. Nu känns det helt ok. Tsemppiä!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackk! Ja, jag hoppas det ger med sig.. vi kör både modersmjölk och nan1 nu tills övergången e klar och det barae nan1.

      Radera
  2. Bra jobbat att du hållt på så länge!! Jag slutade efter 4 månader eftersom A inte gick upp i vikt av min mjölk trots att han drack ganska bra volymer. Kan ha berott på Gaviscon... jaja, Nu känns det inte jobbigt längre men jag kommer ihåg att det kändes lite som jag svek honom på nåt sätt. Förstår att du saknar amningen, jag är på ett sätt glad att A är mitt första barn och att jag inte har fått prova på det där mysiga än... har liksom inget att jämföra med. Kämpa på! x stina

    SvaraRadera