tisdag 6 mars 2012

iväg igen

i morgon bitti blir det avfärd mot barnkliniken igen för en ny skopi och troligen dilatation. Vi ska försöka få höjd medicindos, prata med kostrådgivare och sen vill jag veta hur Oliwers lungor mår. Det piper så förskräckligt i dem mellan varven och jag tycker att dt bara blir värre.

Jag hoppas verkligen att matstrupen inte har krympt ihop lika mycket denhär gången men det ser inte så bra ut.

***

Idag var vi till barnpoli och Oliwer fick rsv-vaccination igen. Han har mest sovit sen vi kom hem. Åt en flaska mjölk där emellan och somnade igen.
Stackars liten vet inte om vad som komma skall ännu denna vecka.

Jag önskar bara att det skulle bli lättare för honom och att han inte skulle behöva ha så fruktansvärt ont när han äter.

Nu e jag bara trött och har fått värk i hela kroppen av all oro och ångest över Oliwers tillstånd.
Han spyr relativt mycket, vrider sig i enorm smärta vid matning, dock inte alltid som tur e.
Men tankarna blir så grymma och jag får som ingen ro, är rädd för det värsta samtidigt som jag önska att det skulle vara gjort så att det skulle vara lättare för lilla O. fundo-operation alltså, den skulle åtminstone ta bort all reflux för gott..men jag är på samma gång livrädd för att det ska vara så illa så att han behöver den operationen.

usch - jag avskyr denhär dagen just före vi ska åka ner till helsingfors. vill bara stanna tiden och ha kvar min glada lilla pojke. Inte se all skräck i hans ögon som kommer när vi är där och han måste ha matpaus och få kanylr och paniken när de rullar in honom i anestesi-rummet..
och timmarna före han kommer tillbaka från operationssalen..jag avskyr dem!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar