onsdag 21 mars 2012

kryar på oss

Vi har varit sjuka igen. Denna gång alla fyra.
Timo hämtade ju hem Rasmus från dagmamman förra tisdagen när hon ringde och sa han hade stegring. Onsdagen kom jag och Oliwer hem från sjukhuset och Rasmus var till jouren och kollade öron, mage, lungor och svalg men konstaterades frisk. Troligen så var det framkallat av stressen.
Torsdag morgon klagade Timo lite över sitt mående och efter lunch fick han sjukskriva sig eftersom han hade 38° feber. fredag gick åt till Timos sjuklighet, lördag morgon började jag känna av det och snabbt hade jag feber. Söndag steg min feber till 39° och vägrade släppa taget och på måndag natt fick Oliwer feber. Timo var sjukskriven ännu måndag och tisdag men är idag i jobb. Rasmus e hos dagmamman och Oliwer e feberfri - själv har jag fortfarande stegring mellan varven och en enorm värk i kroppen.

På lördag fyller jag år - magiska 27.
Men piggnar jag inte till så får vi nog skjuta upp planerna..

För tillfället går all min energi åt till att underhålla, trösta och mata Oliwer samt hinna pumpa vart tredje timme och ändå knappt få ihop tillräckligt..men vi kämpar vidare...snart är det måndag igen och dags för pricktest och jag hoppas på goda nyheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar