onsdag 14 mars 2012

neocate LCP

Aminosyrabaserad allergiprodukt – 100% mjölkfri

Neocate LCP är en allergiprodukt framtagen för spädbarn med komjölksproteinallergi, multipel födoämnesallergi, kort tunntarm och svårbehandlade malabsorptioner. Neocate LCP är baserad på aminosyror, glukossirap, kokosnöt-, raps- och solrosolja. Proteinet består till 100 % av fria aminosyror vilket gör Neocate hypoallergen. Neocate LCP är näringsmässigt komplett och kan därför användas som enda näringskälla under de första månaderna eller som komplement när barnet börjar äta fast föda. Den går också utmärkt att använda som ersättning för mjölk i mat och vid bakning. 
För mer information, se >> Produktfaktablad Neocate LCP.pdf

Innehåll per 100 ml färdig lösning (4,7 g pulver)
  • 70 kcal
  • 1,95 g proteinekvivalenter (2,33 g aminosyror)
  • 3,4 g fett från kokosnöt-, raps- och solrosolja
  • 7,9 g kolhydrat från glukossirap
    http://nutricia.se/
    ***

    Dehär är då det som Oliwer blev ordinerad till att börja med. Äckelpetter maten. 
    De sa att bebisar vänjer sig med allt men jag tvivlar. Jag smakade ju på det och det smakar verkligen inge vidare alls. starkt, surt som attan och med en grym eftersmak. 
    Men nog gör de väl det ändå, vänjer sig vid allt. 
    Pratade med mamma i kväll..och hon sa en sak som jag inte tänkt på de senaste månaderna. Att alla antibiotika som Oliwer fick de första 1,5månaderna av sitt liv troligen har ställt till det så att han kanske är hyperallergisk mot det mesta. Jag hoppas VERKLIGEN att hon har fel. Men jag är tveksam. 
    Men jag ska inte ta ut något i förskott. Det hade jag ju bestämt. Leva för dagen och göra varje dag till någonting positivt. Fast det är svårt, så svårt. Man oroar sig så fruktansvärt...och gråter av förtvivlan över hur mycket ett litet barn ska behöva genomlida före det ljusnar.
    Fast de senaste dagarna har jag verkligen varit nere. Gråtit mer än någonsin sen Oliwer föddes och haft en enorm smärta i hela kroppen. Krampat nere i ryggen igen, precis som i Tammerfors och knappt fått fram andan av ångesten. Det släpper nu, eller så rann bägaren bara över nu. Någonting hände i alla fall..kanske var det zonterapin jag fick på måndagsdagen som satte igång allt och med paniken och shocken i måndagskväll så är det kanske inte så konstigt att allt rasade. 
    Det här låter säkert hur löjligt som helst nu men det känns som om det är mitt fel alltihopa. Att allt som händer honom kommer från mig, att jag skapat alla problem. Men det kanske jag har också, det är ändå i min kropp han vuxit och i min kropp allt gick fel. Fast nu känner jag mig bara egocentrisk som skriver såhär..som om allt skulle kretsa kring mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar