onsdag 22 februari 2012

jag ger upp

ok, jag ger mig.
jag klarar inte av att pumpa mjölk till lilla O längre. Det e helt och hållet ohållbart att pumpa 4-6ggr/dygn, mata med flaska 4ggr/dygn ala 60minuter (timo matar natten), sova, hinna äta - vilket jag inte brukar hinna med..äter typ en brödbit. leka med rasmus, byta blöjor, hänga tvätt, vika tvätt, städa, diska, koka flaskor bla bla blaaa.. och all jävla stress och ångest..

och alla jävla brännande tårar som tränger sig ut.

jag känner mig så otroligt misslyckad som mamma. inte ens dehär klarade jag av.

och timo utbrister irriterat när jag säger han får bekanta sig med nan1 förpackningen så han vet hur han ska blanda inatt; - vah, menar du sluta pumpa nu dårå?!

som om det skulle vara ett lätt beslut.
som om det inte e ångestladdat redan. 
som om jag inte redan känner mig värdelös eftersom det inte gick att amma. 
som om inte hela bilden av mig själv som mamma e rubbad. 
som om det inte räckte med att dom slet mitt barn och min moderskänsla ifrån mig från första början. som om det inte skulle vara svårt redan..och alla stunder av närhet i lugn och ro jag ville spendera med mitt nyfödda barn, allt slets bort och ersattes av smärta och sorg...
som om jag inte...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar