torsdag 23 februari 2012

morgonsvammel

Dom ringde just från barnpoli på malmska. Oliwers rsv-vaccinering flyttades till den 6.3. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Han ska till barnkliniken K6 på skopi och dilatation 7-9.3 och då ska han vara frisk och i topskick, därmedbasta! Rsv-vaccin brukar göra honom lite hängig, utan matlust och slemmigare..
Kanske jag borde frågat om det går att ge det efter skopin?
Men då blir det en vecka försent..dilemma..

Annars har vi haft några kämpigare dagar nu. Oliwer vill inte riktigt äta alla gånger, troligen främst för att det gör ont. Om det är tarmarna, magen eller matstrupen som ställer till med smärtan vet jag inte. Börjar kännas som om det kanske e en kombo av dem alla + refluxen. Men matstrupen håller högst antagligen på att krympa igen så jag är redan inställd på en ny dilatation i samband med skopin den 8.3.

Jag önskar det skulle börja lätta med smärtorna..det gör så fruktansvärt ont i mig så jag kan inget annat än gråta när de sätter igång. Han skriker och skriker, ögonen totalt i panik och sen blir han röd-lila-blå-grå-vit och kallsvettigt och vrider hela kroppen i smärta..och smärtan och paniken i ögonen..och gråten..smärtan..

Idag ska vi också till rådgivningen för andra dosen av rota-vaccin. Måst kolla upp förrådet av febernedsättande ifall det blir något sånt.. ett evigt spring.
Ska kolla Rasmus öron på samma gång och jag hoppas verkligen att hans öroninfektion inte e påväg tillbaka..han klagar på huvudvärk igen.
Men först ska jag med Rasmus till tandläkaren för kontroll. Han har funderat mycket på hur det ska bli och ad han ska göra och det kunde inte vara sämre tid än vad det är. Jag drog ju ut en visdomstand i förra veckan och det skrämde nog upp Rasmus ordentligt..ska försöka hålla handen riktigt tryggt. De e inte lätt att vara fyra år med alla funderingar.

busunge till 1000! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar