fredag 17 februari 2012

sjukstugan är ett faktum

Timo kom hem tidigare från jobbet idag eftersom han började må illa och fick feber.
Rasmus började kräkas när han gick hem från dagmamman.

Så välkomna till sjukstugan!

Själv har jag klarat mig ännu, enbart lite värk efter tandutdragningen och spänningshuvudvärk känner jag av. pepparpeppar

Men vi får väl åtminstone konstatera att Oliwer högst antagligen hade kräksjukan också..
Han mår redan mycket bättre, äter mellan 95-100ml vart tredje timme. Hans normaldos ligger runt 105-120ml' vart tredje timme så de e inte så långt kvar.

Däremot e Rasmus i uruselt skick just nu. Varje droppe vätska han försöker få ner kommer snabbt upp igen. Jag var med en vän till affären efter 6 liter blåbärssoppa, 2liter glass och ca 10 liter limonad..hoppas att någonting ska hållas i Rasmus så han inte blir riktigt svag.
Rasmus som nästan aldrig varit de minsta förkyld har nu sen vi kom hem från helsingfors hunnit ha öroninfektion, feber i flera omgångar och nu vinterkräksjukan.. helt otroligt. När vi inte borde få bli sjuka så blir alla sjuka..vi som e familjen frisk..

2 kommentarer:

  1. Oj, nej....vad du har mycket nu! Tsemppiä! Jag är själv riktigt sjuk nu,feber o hosta. Alla barnen 4 st har haft vattkoppor och efter det en riktig flunssa. Jag väntar på sommaren...då solen skiner och alla är friska :) kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. oj fy för vattkoppor! minns ännu med skräck hur ont det gjorde när de var under fötterna och jag inte kunde gå på nästan en vecka..
      Jaa - i väntan på sommaren när alla e friska! ;)

      Radera